Velkommen til fotogalleriet

EN DEPPEBLOGG

Galleri & Poesi er for deg med hang til melankoli. Etter min mening er litt depping sterkt undervurdert.
Denne nettsida kommer etter hvert til å bestå av bilder og småtekster på rim. Hvorfor rim? Jo, livet leves best når det har en viss rytme og til slutt ender opp i et forløsende rim.

Du må gjerne dele med deg. Det er bare kjekt.

Du trenger ikke spørre om lov til å bruke tekstene i private sammenhenger, sånt er bare stas. Vil du bruke tekster og bilder i mer proffe sammenhenger, så er det bare å ta kontakt.

epost: klippenberg@dabb.no
mobil: 915 46 777

Gledens trapp

Hver dag må jeg titt og ofte ut på kjøkkenet for å se på den nye trappa ned til kjelleren. Her var det for noen uker siden en litt slitt bakgang. For å komme inn i kjelleren, måtte vi ut og inn en lav kjellerdør. Nå er plutselig kjelleren en del av huset der vi oppholder oss. Endelig har vi direkte forbindelse med vinkjelleren som jo er en kjær og mye praktisert hobby her i huset.

Men for en jobb det var å få det til.

Først prøvde vi å åpne opp gjennom kjellerveggen, men den viste seg å være flere meter tykk. Så kom jeg på denne løsningen, men problemet var at den ville ta litt av hovedgangen. Det tredje problemet var at det sto en diger parafintank der trappa nå står. Hvordan i alle dager skulle jeg få den ut.
For å gjøre en 10 år lang historie kort, en historie som inneholder en snekker som takket nei til jobben, den ble for vanskelig, så fjernet Henrik Einar Seglem tanken, noe jeg aldri hadde fått til selv. Maleren har sparklet til den store gullmedaljen og på et nivå som jeg ikke er i nærheten av, men den største jobben er utført av byens beste snekker, Steinar Undal. Det er rett og slett en bragd det han har fått til på et sted i huset der det strengt tatt ikke skulle være mulig å få til noe som helst.
Nå krysser jeg fingrene for at regninga ikke står i forhold til kvaliteten på arbeidet, for da blir dette dyrt.