Velkommen til fotogalleriet

EN DEPPEBLOGG

Galleri & Poesi er for deg med hang til melankoli. Etter min mening er litt depping sterkt undervurdert.
Denne nettsida kommer etter hvert til å bestå av bilder og småtekster på rim. Hvorfor rim? Jo, livet leves best når det har en viss rytme og til slutt ender opp i et forløsende rim.

Du må gjerne dele med deg. Det er bare kjekt.

Du trenger ikke spørre om lov til å bruke tekstene i private sammenhenger, sånt er bare stas. Vil du bruke tekster og bilder i mer proffe sammenhenger, så er det bare å ta kontakt.

epost: klippenberg@dabb.no
mobil: 915 46 777

Vi er ikke unike

Jeg leste nettopp et eller annet sted en sak om jaget etter å være unik. Jeg husker ikke hvor det var, men jeg tenkte; endelig en som har forstått det. Saken handlet om en lærer som fortalte elevene ved slutten av skoleåret at de ikke er unike, at de ikke er spesielle.

Jaget etter å være unik, spesiell kan leses igjen i mange statistikker. Utbrenthet er et stikkord.

Sannheten om oss mennesker er at vi først og fremst er svært like hverandre. Når jeg hører idrettsutøvere i fullt alvor fortelle om livet sitt og jaget for et poeng eller to, et sekund eller to, så tenker jeg - stakkar, noe så meningsløst, noe så fullstendig uviktig.
For å si det litt banalt; vi er som innholdet i en pose twist. Flere av bitene i posen er like og har du flere poser, så dukker det garantert opp flere like biter.

Jeg er hellig overbevist om at vi blir lykkeligere av å forstå vår plass i et uendelige livshjul av fødsel, liv og død. Vi blir ikke lykkeligere av å strebe etter å gjøre oss selv unike, det eneste som virkelig monner når det gjelder lykke, er at forsøke å hjelpe andre - virkelig kjempe for at andre, skal få sin rettferdige plass i livshjulet.

Disse små søndagstankene kom til etter å ha lest en liten sak om en lærer og hans avslutningstale.