Velkommen til fotogalleriet

EN DEPPEBLOGG

Galleri & Poesi er for deg med hang til melankoli. Etter min mening er litt depping sterkt undervurdert.
Denne nettsida kommer etter hvert til å bestå av bilder og småtekster på rim. Hvorfor rim? Jo, livet leves best når det har en viss rytme og til slutt ender opp i et forløsende rim.

Du må gjerne dele med deg. Det er bare kjekt.

Du trenger ikke spørre om lov til å bruke tekstene i private sammenhenger, sånt er bare stas. Vil du bruke tekster og bilder i mer proffe sammenhenger, så er det bare å ta kontakt.

epost: klippenberg@dabb.no
mobil: 915 46 777

Heier på Halvor


Jeg la ut dette bildet av Halvor Thengs på facebook. Han holdt et innlegg i kommunestyret i Eigersund. Jeg spurte hva folk synes om bekledningen? Det er kanskje på tide å si hva jeg selv synes. Jeg heier på Halvor.
Når noen forteller meg at det finnes en spesielle kleeskode, går jeg i vranglås. Jeg nekter å godta at det ene er finere enn det andre. I dag er det sånn at hvis man kler seg som en bankfunksjonær på jobb, eller for den saks skyld som en støvsugerselger på jobb, er det fint og innenfor kleeskoden. Hvis man derimot gjør som Halvor Thengs - som kledde seg i nøyaktig det han mente passet best i sommervarmen, så mener enkelte at det ikke er fint nok.
I mine øyne var Halvor den eneste på det møtet som hadde kledd seg etter forholdene.
Det er ofte komisk å se politikere og statsekretærer møte folket. Kanskje skal de sparke fotball eller gjøre et eller annet som vanlige folk driver på med. Så møter de opp i dress og slips. Flyktningeleir i Afrika? Dress og slips. Fiskemottak i Egersund? Dress og slips!
Nei, slipp mannfolkene fri. Klipp slipsene i to. Heia Halvor!